SiberGazete

Altın-döviz vergisinden 12 milyar gelecek

Altın-döviz vergisinden 12 milyar gelecek
Haberler / Altın
27 Mayıs 2020 Çarşamba 09:28

Döviz ve altın alım satımında Banka ve Sigorta Muameleleri Vergisi’nin  yüzde 1’e çıkarılmasıyla yıllık 12 milyar lira civarında ilave vergi tahsilatı bekleniyor.
Banka ve Sigorta Muameleleri Vergisi (BSMV) döviz ve altın alım satım işlemlerinde yüzde 1’e çıkarıldı. Geçen yıl mayısta döviz alım satımlarına binde 1 vergi konmuş, bu oran Aralık 2019’dan itibaren binde 2 olarak uygulanmaya başlamıştı. 5 katına çıkarılan söz konusu vergi ile devletin geçen yıl 22.7 milyar lira civarında gelir elde ettiği BSMV kaleminden 35 milyar lirayı aşan gelir elde etmesi muhtemel görünüyor. Altın alım satımlarında da bu vergi uygulanacak. Yani her 100 dolarlık döviz veya altın alım satımının 1 doları devlete gidecek.

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
BORSA EKO DÜNYA BANKACILIK DÖVİZ ALTIN GÜNDEM YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ SİGORTA KRİPTO ŞİRKET HABERLERİ EKO ÇİZGİ GENEL
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Hakkımızda
Copyright © 2026 SiberGazete