SiberGazete

Altın yükseldikçe Rusya satıyor!

Altın yükseldikçe Rusya satıyor!
Haberler / Altın
22 Mayıs 2021 Cumartesi 23:34

Rusya Merkez Bankası, altın fiyatlarının yükselmesi ile birlikte satış yapmaya başladı.
Rusya uluslararası rezervlerin içindeki fiziki altın varlıklarını satmaya başladı. Finanz.ru portalı, düzenleyici kurumun nisan ayında en az 2 ton altını elden çıkardığını haber veriyor. 1 Nisan itibarıyla 73,8 milyon ons olarak hesaplanan rezerv büyüklüğü 73,7 milyon onsa geriledi. 

Habere göre, Merkez Bankası bu yıl ikinci kez altın satışı gerçekleştirdi. Son 10 ayda gerçekleştirilen satış sayısı ise 4.  

Rusya'nın fiziki altın rezervlerinin büyüklüğü en son 2007 yılında 1,2 ton azalmıştı. Merkez Bankası o tarihten sonra alım trendi başlatmış ve 12 yılda rezervlerinin büyüklüğünü 5 katına çıkarmıştı.
Merkez Bankası Başkan Yardımcısı Dmitri Tulin, "Altını siyasi risklere karşı yüzde 100 koruma sağlayan bir araç" olarak gördüklerini söylemişti.


YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
BORSA EKO DÜNYA BANKACILIK DÖVİZ ALTIN GÜNDEM YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ SİGORTA KRİPTO ŞİRKET HABERLERİ EKO ÇİZGİ GENEL
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Hakkımızda
Copyright © 2026 SiberGazete