SiberGazete

Altına yeni vergi geliyor

Altına yeni vergi geliyor
Haberler / Altın
22 Mayıs 2020 Cuma 07:42

Altına dün getirilen valör uygulamasından sonra bugün de vergi alınacağı açıklandı. Altın ve diğer maden alımlarına kambiyo vergisi alınacak!

İngiliz Haber Ajansı Reuters'in haberine göre  bankalardaki vadesiz hesaplardan altın ve diğer maden alımı kampiyo vergisi kapsamına alındı.
Buna göre, bazı altın alım-satım işlemlerinden binde 2 oranında vergi alınacak. Bir bankacılık kaynağının verdiği bilgiye göre; Hazine tarafından dün bankalara gönderilen yazıda, vadesiz veya yatırım hesabından yapılan altın ve gümüşün de aralarında bulunduğu kıymetli maden alımlarının artık kambiyo işlemi olarak değerlendirileceği belirtildi. Buna göre fiziki teslimat olmaksızın yapılan kıymetli maden satım işlemlerinden, döviz alım satımında uygulandığı gibi binde 2 oranına kambiyo muamele vergisi alınacak. Bu karar ile aynı gün BDDK da 100 gram ve üzeri altın alımına bir gün valör uygulama kararı almıştı.


YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
BORSA EKO DÜNYA BANKACILIK DÖVİZ ALTIN GÜNDEM YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ SİGORTA KRİPTO ŞİRKET HABERLERİ EKO ÇİZGİ GENEL
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Hakkımızda
Copyright © 2026 SiberGazete