SiberGazete

Dolar 16.500 seviyesini de geçti... Dolar neden yükseliyor?

Dolar 16.500 seviyesini de geçti... Dolar neden yükseliyor?
Haberler / Döviz
3 Haziran 2022 Cuma 11:35
Mayıs ayı enflasyon verisi beklentilerin altında gelmesine rağmen dolar 16.500 seviyesini geçti. Dolardaki bu yükselişin enflasyon verisinin, piyasa tarafından "Hazine'nin doları düşürmek için kullanacağı son silahı kaybetmesi" olarak yorumlanmasından kaynakladığı öne sürüldü. Piyasada mayıs ayı enflasyonu için yüzde 5'e yakın bir beklenti bulunuyordu. Ancak TUİK bu rakamı 2.9 olarak açıklarken, piyasa bu rakamı gerçekçi bulmadı. ENFLASYONA ENDEKSLİ BONA YATTI! Bir bankanın Hazine bölüm sorumlusu, Paramedya.com'a yaptığı değerlendirmede, TUİK'in beklentilerin çok altında açıkladığı bu rakamın olumsuz bir etki yarattığını öne sürdü. Söz konusu olumsuz etkiyi, "Bir süredir dolara karşı enflasyona endeksli bona çıkartılacağı beklentisi vardı. Böyle bir ürünün dolarda en az 2 liralık düşüşe neden olacağı bekleniyordu. Zaten Hazine'de bu ürünü kritik bir dönemde çıkartmayı düşünüyordu. Ancak TUİK'in bu son rakamından sonra bu bono işi yattı. Çünkü piyasa bu kadar tartışmalı bir enflasyon rakamı açıklayan TUİK'e güvenmez. Bu nedenle kimse bu bonoları almaz.Yarın TUİK enflasyon düştü dediğinde bu bonoyu alanlar ne yapacak?" diye yorumladı.

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
BORSA EKO DÜNYA BANKACILIK DÖVİZ ALTIN GÜNDEM YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ SİGORTA KRİPTO ŞİRKET HABERLERİ EKO ÇİZGİ GENEL
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Hakkımızda
Copyright © 2026 SiberGazete