SiberGazete

Merkez Bankası altın satıyor

Merkez Bankası altın satıyor
Haberler / Altın
13 Ocak 2021 Çarşamba 10:10

Merkez Bankası'nın Kasım ayında 20.9 tonluk altın sattığı açıklandı.
Merkez Bankası'nın Kasım ayında 20.9 tonluk altın sattığı açıklandı. Eylül ayında da 45.5 tonluk altın satışı gerçekleşmişti.

Dünya Altın Konseyi (WGC) tarafından hazırlanan Kasım ayı raporuna göre, Türkiye 20.9 ton satışla merkez bankaları arasında ilk sırada yer aldı. Yılın ilk 11 ayında 201 ton altın alan TCMB, 66.4 tonluk satış gerçekleştirdi. Böylece TCMB net 134.6 tonluk altın alımı yapmış oldu.

TCMB'nin altın ithalatını sınırlamak için yurtiçi piyasalara altın vermeyi tercih etmiş olabileceğini belirten altın ve para piyasaları uzmanı Mehmet Ali Yıldırımtürk, "TCMB altın ithalatı dolayısıyla yurtdışına döviz çıkışını azaltmak istemiş olabilir” diye konuştu.
Dünya Altın Konseyi verilerine göre merkez bankaları kasımda 16 ton altın satın alınırken, 23.3 tonluk satış yapıldı. Kasımda Özbekistan 8.4 ton, Katar 3.1 ton, Hindistan 2.8 ton ve Kazakistan 1.7 ton altın alırken, Türkiye 20.9 ton, Moğolistan 2.4 ton altın sattı.
Verilere göre ABD 8.133 ton altın ile en fazla altın rezervine sahip ülke konumunda bulunuyor. Bu ülkeyi 3.362 ton ile Almanya, 2.451 ton ile İtalya takip ediyor. Türkiye ise 547 ton ile 11. sırada yer alıyor.


YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
BORSA EKO DÜNYA BANKACILIK DÖVİZ ALTIN GÜNDEM YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ SİGORTA KRİPTO ŞİRKET HABERLERİ EKO ÇİZGİ GENEL
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Hakkımızda
Copyright © 2026 SiberGazete