SiberGazete

Merkez Bankası'nın KIT'lere döviz satışı durdu

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) Haziran ayında KİT'lere Döviz satışını büyük ölçüde düşürdü.
Merkez Bankası'nın KIT'lere döviz satışı durdu
Haberler / Döviz
7 Temmuz 2022 Perşembe 12:21
Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) Haziran ayında KİT'lere Döviz satışını büyük ölçüde düşürdü. TCMB verilerine göre Haziran ayında KİT'lere 105 milyon dolarlık döviz satışı yapıldı. Bu son bir buçuk yılın en düşük rakamı olarak kayda geçti. Merkez Bankası aylık ortalama 3,5 milyar dolarlık satış gerçekleştirmişti. TCMB’nin KİT’lere döviz satışının büyük kısmı doğalgaz ithalatı yapan BOTAŞ’a yapılıyor. Yaz aylarında doğalgaz ithalatının düşmesiyle döviz ihtiyacında da azalma gerçekleşti. TCMB Haziran aylarında son 5 yılda KİT’lere ortalama 390 milyon dolarlık satış gerçekleştirmişti. Bu yıl gerçekleşen 105 milyon dolarlık TCMB satışı, BOTAŞ’ın ortalama döviz ihtiyacının altında bulunuyor. TCMB’nin BOTAŞ’a 2015-2020 yılı arasında toplam döviz satışı ise 45 milyar dolar olarak kaydedilmişti. Aralık 2014 tarihinde KİT'lere döviz satışına başlayan TCMB 2021'in Ocak-Mayıs ve Temmuz-Eylül aylarında bu kategoride döviz satışı gerçekleştirmemişti

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
BORSA EKO DÜNYA BANKACILIK DÖVİZ ALTIN GÜNDEM YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ SİGORTA KRİPTO ŞİRKET HABERLERİ EKO ÇİZGİ GENEL
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Hakkımızda
Copyright © 2026 SiberGazete