SiberGazete

Merkez Bankası'nın rekor altın alımı

Merkez Bankası'nın rekor altın alımı
Haberler / Altın
9 Ekim 2019 Çarşamba 10:02

Merkez Bankası  ağustos ayında 41.8 ton ile bugüne kadarki en yüksek aylık altın alımını yaptı. 

Temmuz-ağustos döneminde Rusya Merkez Bankası 23.5, Çin Merkez Bankası 15.9 tonluk alım yaparken, bu dönemde dünyada en fazla alım yapan merkez bankası TCMB oldu.

Ocak-ağustos döneminde TCMB’nin toplam altın alımı 109 tona yükselirken, TCMB’nin toplam rezervleri içinde sahip olduğu altının payı son iki yılda yüzde 5.7’den yüzde 19’a sıçradı.
Ağustos sonu itibarıyla TCMB’nin kendine ait toplam altın rezervinin değeri, sene başına göre 7 milyar 526 milyon dolarlık artışla 17 milyar 970 milyon dolara ulaştı.

Son yıllarda yurtdışındaki altınlarının büyük bölümünü Türkiye’ye getiren TCMB, 2016 sonunda 116 ton olan kendisine ait altın rezervini, 2 yıl 8 aylık sürede 362.5 tona yükseltti. Rezervlerin toplam değeri de 4.3 milyar dolardan 17.9 milyar dolara yükseldi.

Kaynak: Cumhuriyet-emre deveci


YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
BORSA EKO DÜNYA BANKACILIK DÖVİZ ALTIN GÜNDEM YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ SİGORTA KRİPTO ŞİRKET HABERLERİ EKO ÇİZGİ GENEL
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Hakkımızda
Copyright © 2026 SiberGazete