SiberGazete

Otomobil işi yattı dedi ama Agrotech'de 3 Nisan'ın bedelini kim ödeyecek?

Paramedya'nın günlerdir peşine düştüğü Agrotech bugün nihayet bir KAP açıklaması yaptı ve araba projesi iptal oldu dedi. Yatırımcılar soruyor: 3 Nisan 'da bu haberi kullanıp satış yapanlar kimlerdi?
Otomobil işi yattı dedi ama Agrotech'de 3 Nisan'ın bedelini kim ödeyecek?
Haberler / Borsa
4 Kasım 2024 Pazartesi 18:24
İstanbul'un en lüks otellerinden birinde büyük bir basın toplantısı düzenleyip, elektrikli otomobil üreteceğini açıklayan Agrotech, bugün nihayet bir açıklama yaptı. Paramedya'nın günlerdir peşine düştüğü Agrotech bugün nihayet bir KAP açıklaması yaptı ve araba projesi iptal oldu dedi. Söz konusu 29 Ekim'de banttan ineceğini öne süren şirket aradan aylar geçmesine rağmen bu konuda ne bir çalışma ne de açıklama yapmıştı. Paramedya'nın günlerdir gündeme getirdiği Agorotech otomobili ile ilgili şirketten bugün bir açıklama geldi ve "proje yattı" dediler. Şirket KAP'a yaptığı açıklamada şu bilgiyi verdi: "Daha önce kamuoyuna açıklamış olduğumuz üzere, şirketimiz 25 Mart 2024 tarihi itibari ile Joyce Elektrikli Araç Teknolojileri Anonim Şirketinin %75 hissesini satın almış, bu satın almayla birlikte yüksek teknoloji alanında halihazırda sürdürmüş olduğumuz yenilikçi projelere farklı ürün gruplarının dahil edilmesi öngörülmüştür. Bu kapsamda sahip olduğumuz ürün ve teknolojileri, 02 Nisan 2024 tarihinde düzenlemiş olduğumuz geniş katılımlı basın toplantısı ve lansman ile kamuoyuna duyurmuştuk. Birleşme sürecinin tamamlanmasını müteakiben elektrikli araç başta olmak üzere farklı ürün grupları ile ilgili çalışmalar hızlıca başlatılmış, 28 Haziran 2024 tarihinde yapmış olduğumuz açıklama ile bu faaliyetlerin bağlı ortaklığımız E Cars High Technology Araç Üretim Lojistik ve Depolama A.Ş. bünyesinde yürütüleceği kamuoyu ile paylaşılmıştır. Ülkemizde 07 Temmuz 2024 tarihi itibariyle elektrikli araçlar ile ilgili olarak yürürlüğe giren regülasyon ve oluşan ek vergiler sebebiyle ve halihazırdaki üretim süreçlerinin değerlendirilmesi sonucunda elektrikli araç projesinin ve bağlantılı yatırımların devam ettirilmesinin ekonomik açıdan karlı olmayacağı değerlendirilmiş ve bu yöndeki çalışmalarımız sonlandırılmıştır. Agrotech Yüksek Teknoloji ve Yatırım A.Ş. olarak global ölçekte yapay zeka ve teknoloji ürün gruplarımızın geliştirilmesi için çalışmalarımıza ve tarımsal üretim/gıda üretimi alanlarındaki yatırımlarımıza kesintisiz devam edilecektir. PEKİ 3 NİSAN DA KİM SATTI? Yatırımcılar Agrotech'in açıklamasından sonra SPK'dan şu soruya yanıt vermesini istediler: -3 Nisan'da yani haberlerin çıktığı gün hisse senedi 40 liradan sert bir şekilde düştü. Günlerdir düşen senet 14 liranın da altına düştü. -3 Nisan'da bu haberi kim kullanarak sattı? -Şirket aylardır projein iptal edilmesi ile ilgili yatırımcılarını neden bilgilendirmedi? -SPK 3 Nisan incelemelerini başlattı mı? KAP AÇIKLAMA SONRASI TABAN OLDU Agrotech hisse senedi şirketten gelen KAP açıklamasıyla birlikte taban oldu.

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
BORSA EKO DÜNYA BANKACILIK DÖVİZ ALTIN GÜNDEM YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ SİGORTA KRİPTO ŞİRKET HABERLERİ EKO ÇİZGİ GENEL
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Hakkımızda
Copyright © 2026 SiberGazete