SiberGazete

Yargıtay'dan önemli karar! Kredi kartı ile fatura ödemelerinden alınan ücret hukuksuz!

Yargıtay, Turkcell'in kredi kartıyla fatura ödemelerinde 'hizmet bedeli' almasının hukuksuz olduğuna hükmetti.
Yargıtay'dan önemli karar!  Kredi kartı ile fatura ödemelerinden alınan ücret hukuksuz!
Haberler / Bankacılık
5 Aralık 2024 Perşembe 06:44
Yargıtay, Turkcell'in kredi kartıyla fatura ödemelerinde 'hizmet bedeli' almasının hukuksuz olduğuna hükmetti. CHP Bursa Milletvekili ve PM Üyesi Orhan Sarıbal, TBMM'de yaptığı basın toplantısında; Yargıtay’ın haberleşme ücreti ödemelerinde tüketici lehine karar aldığını açıkladı. Orhan Sarıbal, “Ülkemizde yıllardır tüketicilerin mağduriyetine neden olan bir uygulama yargı kararıyla sona erdi. Yargıtay 3. Hukuk Dairesi, Turkcell GSM operatörünün abonelerden, kredi kartıyla yapılan fatura ödemeleri sırasında 'hizmet bedeli' adı altında aldığı ücretlerin hukuksuz olduğuna hükmetti. Bu karar, milyonlarca tüketiciyi ilgilendiren önemli bir karardır” dedi. CHP Bursa Milletvekili Orhan Sarıbal basın açıklamasında "Dava açıldığı dönemde her aboneden 1,5 TL olarak alınan bu ücret, bugün 5 TL’ye ulaşmıştır. Elimizdeki veriler, bu uygulama nedeniyle operatör firmasının aylık 200 milyon TL’ye varan bir gelir elde ettiğini göstermekte. Yargıtay, bu tür hizmet bedellerinin tahsil edilmesinin hukuka aykırı olduğuna hükmetmiştir. Turkcell, bu karara rağmen milyonlarca abonesinden bu bedeli almaya devam edemez." dedi.

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
BORSA EKO DÜNYA BANKACILIK DÖVİZ ALTIN GÜNDEM YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ SİGORTA KRİPTO ŞİRKET HABERLERİ EKO ÇİZGİ GENEL
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Hakkımızda
Copyright © 2026 SiberGazete